Digital TV Barometer in Africa

This study provides the main audience and DTT equipment indicators in Senegal, Mali and Côte d'Ivoire.
Image

The digital TV barometer helps you explore in depth the characteristics and challenges of a digital transition in service of a booming audiovisual landscape.

  • Learn the general public’s perception: awareness, identified benefits
  • Measure the needs for digital equipment
  • Anticipate the increased importance of DTT
  • Cette étude réalise 600 interviews au Sénégal et au Mali, ainsi que 700 interviews en Côte d’Ivoire. La population interrogée est âgée de 15 ans et plus en fonction de leur sexe, leur âge, leur profession, leur niveau d’étude ainsi que leur lieu de résidence.
  • Une extension du Baromètre TNT est prévue fin 2018 dans d’autres pays situés en Afrique.
  • Interface web et/ou rapport de synthèse qui donnera des informations détaillées sur les différents axes de la TNT par pays et par cible
  • Deux vagues de publication des résultats en juin et en décembre

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I