How is Médiamétrie organised ?

Médiamétrie's organisation is supported by 3 Business Units in particular

The Audience Measurement Department


This produces and markets the Médiamétrie - Médiamat and Médiamat'Thématik, 126,000 Radio and Panel Radio, Médiamétrie//NetRatings, audience of Mobile Internet and Métridom reference studies. Its objective is to guarantee the quality and development of measurement operations for each medium. It also co-ordinates the organisation of Médiamétrie’s Major Accounts.   

 

The Performance and Cross-Media Department


This designs, produces and markets the environmental studies - Media In Life, Home Devices, Web Observatoire, Cross-media studies, new usage and consumption behaviour studies, usage measurement and specific services for the Film Industry.

 

Eurodata TV Worldwide©


The world reference department that monitors television programme audiences in over 100 countries and Web and TV programme trends all over the world.

 

Support Departments and the Corporate Departments complete this organisation around the 3 Business Units.

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

En complément