Médiamétrie à la Conférence Internationale asi 2025

Trois jours de discussions sur le futur de la mesure

Pour la toute première fois, la conférence internationale asi dédiée à la Radio/ l’Audio ainsi que la TV/ la Vidéo dans une vision Cross Media se tiendra à Copenhague, au Danemark, le 5 novembre 2025. L’événement réunira des experts, des chercheurs et des professionnels du secteur pour une journée de discussions et d’analyses sur les grandes tendances qui façonnent le paysage des médias audio.

Depuis sa création en 1991, asi s’est imposée comme un organisateur de référence de conférences axées sur les évolutions des médias, de la publicité et du marketing. Désormais organisés à travers l’Europe et la région Asie-Pacifique, ces événements sont réputés pour la qualité de leur contenu et leur regard indépendant. Chaque édition rassemble une communauté internationale de professionnels désireux de partager leurs connaissances et de débattre des enjeux stratégiques du secteur.

Suivez-nous à cette occasion :

Wednesday, November 5, 11:05AM

Is census data a dream, a necessity or a headache for radio measurement?

Cécile Bertrand, Director of Audio, Médiamétrie

In fact, it’s everything at once. The claimed benefits of using census data are well known, but how readily should they be adopted? The gap in levels between data and panel measurement (such as joint listening) need to be resolved in building models ahead of hybridization.

Wednesday, November 5, 3:10PM

The next generation of measurement is here

Julien Rosanvallon, Executive Vice President, Médiamétrie & Mathilde Jehan, Director of Marketing and Development for TV, Médiamétrie

What are the technologies redefining our industry—from advanced Watermarking and Hybrid models to cutting-edge Synthetic Data?  Julien and Mathilde decode the new standards for audience measurement.

Wednesday, November 5, at 5:00PM

Panel discussion: The Future of Currencies

What does the industry need the currencies to be measuring? Is it really all about outcomes now? Are impressions the future? Is the single-currency model likely to endure, or can multiple services coexist? Will single-media JICs become anachronistic? Where will cross-media measurement be in 2030? What is the impact of European Legislation on the JICs and on proprietary measurement?

Yannick Carriou, President & CEO of Médiamétrie, will be part of this panel alongside Jeff Eales, Director of Systems Strategy, Sky Media, Kerstin Niederauer-Kopf, CEO, AGF, Alicia Olson-Keating, President & CEO, Numeris, Phil Smith, Director General, ISBA et en modérateur Katherine Page, Katherine Page Media Research Consultancy.

 

Friday, November 7th, 4:00PM

First look: deconstructing Médiamétrie’s new cross-video ad measurement

Laurence Deléchapt, Head of TV & Cross-Media, Médiamétrie

& Julien Rosanvallon, Executive Vice President, Médiamétrie 

Médiamétrie pursues its move into the future of Cross Video Ad-Measurement and plans to launch a new measurement in S1 2026. This new approach is more connected to the CTV ecosystem and its key players, and is more data-centric. Julien and Laurence take a close look into the methodology and perspective of this new measurement.

Friday, November 7th, 3:05 PM

Closing panel discussion: Measurement in 2030

Chaired by Valérie Morrisson, Managing Director, CESP, Khaled El Serafy, Head of Data Science, Barb Audiences, Ian Garland, Managing Director, Milton Data, Andrea Mezzasalma, Founder and CEO, dataBreeders, Katherine Page, Katherine Page Media Research Consultancy, Mario Paic, Chief Data & Research Officer – Audience Measurement, Ipsos, Julien Rosanvallon, Executive Vice President, Médiamétrie

 

En savoir+

En complément
Innovations
Résultats & Repères
Expertises
Solutions
Nous connaître
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
Nouvelle
édition
+500
définitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I