TV & Radio audience in Cameroon

Main audience indicators of TV and Radio equipment in Cameroon
Image

Who is the audience for Cameroonian TV channels and Radio stations?

The TV & Radio audience measurement in Cameroon helps determine the radio and television audience in Douala and Yaoundé, and to analyse a selection of indicators for that audience.

TV & Radio Audience in Cameroon provides the main audience indicators for stakeholders in the media market in Cameroon with highly operational applications

  • Test your programmes, understand spectators and create loyalty
  • Capitalise on advertising space
  • Choose media for publicity campaigns

La mesure d'audience TV & Radio au Cameroun repose sur les grands principes méthodologiques développés par Médiamétrie

  • Echantillon représentatif de la population de Douala et Yaoundé
  • Des interviews réalisées par téléphone avec saisie directe des réponses sur ordinateur (système CATI)
  • Des résultats robustes reposant sur 1 680 interviews répartis sur 48 jours d'observation
  • Un tirage au sort de numéros de téléphone répartis sur Douala et Yaoundé
  • Un contrôle centralisé de l'administration des interviews
  • Synthèse des principaux résultats

Logiciel d'analyse des résultats, Acacia web®, permettant de personnaliser ses analyses selon ses besoins, notamment par cibles

  • L'audience quart d'heure par quart d'heure par média, par chaîne TV
  • Les habitudes d'écoute par chaîne TV
  • La notoriété des chaînes TV
  • Les types et modes de réception TV de la population
  • L'audience quart d'heure par quart d'heure par média, par station de radio
  • Les habitudes d'écoute par station de radio
  • La notoriété des stations de radio
  • Une vague d'audience tous les deux mois

 

Solutions associées

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I