Targets+

Analysis of online and offline behaviours of web users across various topics

How to analyse the profile of web users based on detailed criteria?

The Médiamétrie//NetRatings Panel measures the audience of French websites, their usage (time spent, pages viewed) and identifies the socio-demographic profiles of visitors. Using its methodology, Targets+ goes further in refining this profile based on in-depth criteria. Target+ is a unique study that compares the Internet audience with online and offline behaviours criterias.

Your strategic targets across 3 internet screens

  • Learn the offline behaviours of visitors to your website and competitor websites
  • Identify which sites enjoy the highest affinity with advertisers’ strategic targets
  • Analyse the engagement (page views and time spent) of your behavioural targets / intention-based targets

Results are derived from the Internet Panel composed of 30,000 individuals as well as from a segmentation via an online study

 

Results reporting once a year in a dedicated interface:

  • Audience / profile (average month/day)
  • Time spent
  • Affinity with behavioural targets: habits, multimedia equipment, budget, media, travel, consumer goods purchases, intention to buy property

Scope of the study:

  • All 3-screens (computer, mobile, tablet)
  • Study carried out in France, all regions, individuals aged 15 years and over
  • Study conducted once a year in June and delivered at the end of September

Solution associées

Calcul d’intervalle de confiance à 95%

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test de significativité des écarts entre deux proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.