Media In Life

A day in the media and multimedia life of the French
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How is media consumption broken down over the course of a day?

Today, it becoming essential for publishers and advertisers to return to a synoptic approach to media practices and development. As the changes go very quickly, it is of primary importance to follow them in (near) real time.

This is the reason for existence of the top multimedia study, Media in Life, which tracks media, multimedia and interactive practices.

Media in Life makes it possible to conduct an in-depth exploration of the new behaviours of individuals by analysing the distribution of media and multimedia contacts over the course of a day

  • Comparing media and multimedia practices with one another, thanks to common indicators
  • Enriching the monomedia approach, in a media and multimedia convergence context
  • Refine marketing and media strategies through a better knowledge of the targets, in terms of equipment, location, mobility and activity
  • Measure mobility (outside the home, travel, transportation and others) and its impact on media and digital behaviour
  • La population interrogée est âgée de 13 ans et plus résidant en France métropolitaine
  • Chaque panéliste est interrogé sur une journée qui lui a été attribuée de façon aléatoire et accepte en complément de renseigner un journal d'activités (voir partie Matériel d’enquête)
  • Les 9 000 panélistes sont équi-répartis sur les jours de la semaine
  • Les panélistes sont recrutés par interviews réalisées par un système de téléphone centralisé assisté par ordinateur, auprès de la population des 13 ans et plus
  • Les personnes joignables exclusivement sur leur téléphone mobile représentent environ 6% du nombre de panélistes recrutés sur les périodes Janvier-Février et Septembre-Octobre.
  • Interface web et/ou rapport de synthèse "L'Essentiel"
  • Résultats fin juin de la période Janvier-Février Résultats mi-février pour les résultats cumulés de l'année

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

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