TV & Radio audience in Senegal

Audience indicators and TV and Radio equipment in Senegal
Image

Who is the audience for Senegalese TV channels and Radio stations?

TV & Radio Audience Measurement in Senegal can be used to determine the television and radio audience of Grand Dakar and to analyse a selection of indicators of that audience.

TV & Radio Audience in Senegal provides the main audience indicators for stakeholders of the media market in Senegal with highly operational applications

  • Test your programmes, understand spectators and create loyalty
  • Capitalise on advertising space
  • Choose media for publicity campaigns

La mesure d'audience TV & Radio au Sénégal repose sur les grands principes méthodologiques développés par Médiamétrie

  • Echantillon représentatif de la population du Grand Dakar (Dakar, Pikine, Guediawaye, Rufisque)
  • Des interviews réalisées en face à face, à domicile, afin de pouvoir réaliser des contrôles a posteriori
  • Des résultats robustes reposant sur 1 440 interviews répartis sur 48 jours d'observation
  • Un contrôle téléphonique systématique d’au moins 25% des interviews aléatoirement tirées pour vérifier le passage effectif des enquêteurs ainsi que certaines réponses significatives permettant de valider l’interview
  • Synthèse des principaux résultats

Logiciel d'analyse des résultats, Acacia web®, permettant de personnaliser ses analyses selon ses besoins, notamment par cibles

  • L'audience quart d'heure par quart d'heure par média, par chaîne TV
  • Les habitudes d'écoute par chaîne TV
  • La notoriété des chaînes TV
  • Les types et modes de réception TV de la population
  • L'audience quart d'heure par quart d'heure par média, par station de radio
  • Les habitudes d'écoute par station de radio
  • La notoriété des stations de radio
  • Une vague d'audience par an

 

EnregistrerEnregistrer

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I