J+2 après la réouverture des salles : quelles intentions pour les 4 prochaines semaines ?

Médiamétrie a interrogé, comme chaque semaine, les spectateurs sur leurs intentions d’aller en salle.
Image

A l’heure de la réouverture des salles, les Français se déclarent toujours plus nombreux à souhaiter reprendre le chemin des salles de cinéma au cours des quatre prochaines semaines.

Illustration en quelques chiffres issus de notre enquête hebdomadaire, menée depuis 2003, et conduite en ligne du 17 au 23 juin auprès de 1 516 internautes qui sont également spectateurs 12 derniers mois, âgés de 4 ans et plus.

Image
Solutions associées

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I