EAR - Etude Audience Radio

Top audience measurement of the French radio market
 
Image

Radio : who listens to what? When? How long?

EAR is the top radio audience measurement in France.

  • Determine the audience for radio and stations in France on an average day
  • Identify the profile of listeners based on sociodemographic, consumption and lifestyle criteria

EAR - Etude Audience Radio est une enquête permanente :

  • 100 000 interviews réalisées auprès de la population âgée de 13 ans et plus
  • réparties sur 10 mois de septembre à juin, dimanches et jours fériés compris

 

 

L'enquête est réalisée depuis les terrains d'enquête de Médiamétrie basés à Amiens et à Petit Quevilly (dans l'agglomération rouennaise) via des interviews téléphoniques assistées par ordinateur (système CATI).

La représentativité socio-démographique et la stratification géographique de l'échantillon sont contrôlées au quotidien, les interviews sont équiréparties entre les jours d'enquête d'une même période. Les personnes sont interrogées entre 15h30 et 21h00, dès 11h le samedi matin sur leur téléphone fixe ou téléphone mobile.

Grâce à EAR, vous connaissez notamment :

  • L’audience moyenne d’une journée pour une station
  • L’audience par tranche horaire
  • l’audience sur plus de 250 cibles
  • La part d’audience d’une station
  • La durée d’écoute par auditeur

Les résultats de l'enquête EAR sont publiés 4 fois par an

  • période janvier/mars : sortie mi-avril
  • période avril/juin : sortie mi-juillet
  • période septembre/octobre : sortie mi-novembre
  • période novembre/décembre : sortie mi-janvier

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I