L'audience des chaînes thématiques

Bon à Savoir

De 1994 à 2001, l’audience des chaînes thématiques était fournie chaque année par l’enquête Audicable puis Audicabsat. Avec le développement du nombre d’abonnés à une offre élargie et la multiplication des chaînes du câble et du satellite, MédiaCabSat lui succède en 2001. La mesure d’audience devient automatique, donc plus précise. Les personnes ne sont plus interrogées durant trois semaines. Elles le sont de façon permanente via les panélistes Médiamat qui appartiennent à l’univers défini pour MédiaCabSat.

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I