Kids TV Report

International Kids’ TV consumption & hits

Access to all trends & hits in children’s programming

  • Maximise broadcast exposure by identifying the best sub-genres
  • Compare the success of new and well-established brands
  • Position programmes in the right place at the right time
  • Get to know programming best practices from neighbour countries

In the main edition:

  • Key facts to help you understand the international children's market by country
  • Viewing time and TV channel's evolution and profiles
  • Channels and programmes performances
  • Two core targets: Preschoolers and all children divided into boys & girls

In the quaterly update:

  • Best performing programmes by country
  • First show by channel
  • Best new launches by country
Territories covered
  • France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom
  • 25+ countries available on demand
  • Main edition: Biannual delivery in PDF
  • Update: Quarterly delivery in PDF

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

En complément