Exit Survey

Your film was just released. What do the first viewers think of it? Who are they? Specific systems to answer these questions and best prepare your film's continuation.
Image

L'Exit Survey helps you to get cinema audiences about a specific film with specific features

  • Prepare for the DVD release of a film
  • Optimise the support campaign for a film in theatres
  • Identify the debut strategy for a film in theatres, within the context of a franchise
  • L'Exit Survey est une étude in situ, réalisée dans 3 salles de cinéma : Paris intra-muros / Banlieue / Province
  • Les questionnaires sont auto-administrés sur 2 à 3 séances dans chaque cinéma
  • Ce dispositif permet une grande réactivité pour la livraison des premières tendances
  • Réalisée depuis décembre 2001 et avec une expertise terrain éprouvée, l'Exit Survey dispose d'une base de données de plus de 250 films étudiés avec la même méthodologie

Principaux enseignements de l'Exit Survey :

  • Structure du public et affinité de chaque cible avec le film
  • Habitudes média du public du film 
  • Modes d'information sur le film, et raisons de sa venue en salles
  • Indicateurs de succès : niveaux d'appréciation, recommandation, perception, intention d’achat DVD/Blu-Ray
  • Eléments qualitatifs : personnages préférés, scènes préférées, éléments positifs/ négatifs
  • Leviers d'achat du DVD
  • Rapport relié ou sous format électronique (PowerPoint) ; Fichiers Excel. Possibilité de rédiger le rapport et les fichiers en anglais
  • Etude ad hoc, généralement réalisée le 1er samedi de la sortie du film au cinéma et dont les résultats sont livrés dès le lundi
  • 1er livrable à J+1 après la fin du terrain.

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I