RateOnAir technology developed by Médiamétrie will be used by Kantar for radio audience measurement in Sweden.

Communiqué de presse
Kantar will use the RateOnAir technology developed by Médiamétrie for the benchmark radio audience measurement in Sweden.

The automated audience measurement of the national radio stations will be based on a panel of 1,500 individuals who are continually equipped with a RateOnAir personal portable audience meter. Through the use of watermarking technology to recognise which radio stations are being listened to, the audience meter identifies all of the panellists’ radio listening sessions throughout the day, including podcasts. Kantar chose this technology to measure radio audiences regardless of location, device or time of day, starting in 2020.

Read the Kantar Press Release

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

En complément