Omedia

Media and marketing studies in Subsaharan Africa

Christophe Gondry: Founder and Associate Director
Karim Konaté and Arnaud Moisan: Associate Directors

Omedia is a market research and media analysis company in sub-Saharan Africa. The company brings experience and knowledge of the African continent, both through its established local operations and presence in Senegal, Mali, Côte d’Ivoire and Gabon, and through its current coverage of 16 countries in West and Central Africa: Senegal, Mali, Guinea, Guinea-Bissau, Gambia, Mauritania, Niger, Burkina Faso, Côte d’Ivoire, Togo, Benin, Gabon, Congo, Cameroon, Democratic Republic of the Congo and Sierra Leone.

Omedia can also draw on the expertise of its advertising monitoring and media investment analysis department: TV, radio, press, posters and digital.

The company’s understanding of local issues gives due consideration to the specific characteristics of each country. It is backed by a network of in-house trained interviewers, consistent with the objectives of its surveys, whether face-to-face or via its call centres based in Dakar, Abidjan, Bamako and Libreville.

Calcul d’intervalle de confiance à 95%

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test de significativité des écarts entre deux proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.