Smart speakers assistants

Usage and perception of smart speakers users

Who are potential users of smart speakers?

A boost for use of voice assistants, smart speakers offer brands new opportunities for contact.

A detailed view of usage and perception of users

  • Measure the awareness, equipment level and incentives / obstacles
  • Determine equipment intentions and reasons for non-acquisition in the short term, with a "Christmas purchase" focus
  • Analyse usage, motivations and feedback of users
  • This study is performed over the web user target of 15 years and over, among 2 100 individuals, including 200 users
  • Self-administered online (CAWI), the questionnaire includes 7 brands of smart speakers and 3 different associated voice assistants.
  • A complete report of results from the study, with analysis and rich, justified, documented, argued and operational conclusions from the results. Each graph is accompanied by an analysis
  • Access to the "Mosaic" results reporting interface, which can perform all analyses complementary to the summary by crossing results

Calcul d’intervalle de confiance à 95%

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test de significativité des écarts entre deux proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.