Mobile Consumer Insight

Mobile and tablet consumer usages and behaviours

How do we analyse the usages and behaviours of mobile and tablet consumers?

Every usage is device-based, and devices are indispensable for each evolution in media and multimedia behaviours.

Mobile Consumer is an in-depth analysis of media and multimedia uses and behaviours

  • Knowledge of users’ mobile and tablet equipment
  • Understanding smartphone and tablet usage
  • Décrypter la publicité sur mobile
  • Deciphering advertising on mobile

Mobile Consumer Insight is a study carried out online among a population of internet users aged 15 and over who primarily use their mobile phone. We have included 1,800 monthly interviews, i.e. 5,400 per quarter.

This comprehensive and reliable study allows you to explore the entire scope of mobile phones and tablets. Mobile Consumer Insight is the only comprehensive study that covers all of your marketing and media needs (mobile content, mobile internet, tablet usage, etc.) :

  • Electronic format pdf summary
  • Web Interface updated each quarter

2 survey waves each year (Q2 and Q4)

Calcul d’intervalle de confiance à 95%

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test de significativité des écarts entre deux proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.