EVALution

Bon à Savoir

Les périodes atypiques neutralisées dans la nouvelle version d’Eval TV, la solution de Médiaplanning TV de Médiamétrie

Eval TV, la solution de Médiaplanning TV lancée par Médiamétrie il y a deux ans, évolue. La nouvelle version du service permet de neutraliser des périodes atypiques - comme la Coupe du Monde de Football par exemple - pour les projections de couverture de l’année suivante. De plus, Eval TV offre désormais la possibilité d'effectuer des bilans dès J+1. Pour mémoire, Eval TV permet de prévoir la couverture et les distributions de contacts d’une campagne publicitaire pour l’ensemble des univers des chaînes TV en utilisant les données Médiamat de l’année précédente.

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More