Médiamétrie launches “Global Audio”, the usage measurement that covers the entire audio universe

Communiqué de presse
To provide the market insight on understanding the development and consumption of audio services in France, Médiamétrie is launching “Global Audio”, a unique measurement that captures all usages across the audio environment.

Contexts, motivations, habits, listening location and access platform: Global Audio surveys 4,000 online users aged 15 and older about their audio consumption of radio (FM, live and catch-up), music streaming and personal music library, original podcasts and audio books.

The initial results of this new multi-subscription study will be released in the first quarter of 2019:

- Measurement of listening practices and habits for these audio media (coverage, habits and listening period)

- Analysis of the motivations and listening contexts of these practices (access platforms, environment, situation and time of listening)

- Measurement of the trade-offs between the different listening opportunities

“This study decodes the developments in a rapidly changing audio market,” said Julie Terrade, Director of the National division within Médiamétrie’s Radio department. Global Audio maps the audio universe, capturing the choices, motivations and expectations of French listeners in order to inform market stakeholders.”

Please click on the icon to download the comprehensive press release.

Download

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

En complément