Médiamétrie launches catch-up radio and native podcast audience measurement

Communiqué de presse
Médiamétrie has taken an innovative step by launching audience measurement for catch-up radio (content listened to after broadcast) and native podcasts (original audio content).

This measurement provides subscribers with key indicators on the audience of this content, namely the number of listeners, listening times and amounts, and listener profiles.

It is based on a 3,000-strong panel of people aged 13 and older, from across all of France, who provide information on a daily basis using a personal portable audience meter. Using watermarking technology (an inaudible code inserted by publishers), this audience meter identifies all of the panellists' listening behaviour throughout the day.

This measure is aimed at stakeholders who have rolled out this watermarking technology.

Initially produced on a monthly basis, this measurement complements Médiamétrie’s eStat Podcast, which was implemented in 2009 and counts daily download volumes with fine granularity to deliver results per programme and per episode.

“This new measurement plugs a genuine gap in the market,” states Emmanuelle Le Goff, Director of Médiamétrie’s Radio Department. Catch-up programmes and podcasts are now commonplace. These listening practices go beyond live programmes to form part of an extended audio universe. Médiamétrie supports these practices and offers an unprecedented and complementary measurement of existing devices.“

 

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Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

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