The Médialocales

Local radio audience measurement
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Which are the most listened to radio stations in your metropolitan area, sub-region and region? What are the profiles of listeners to my station and listeners to competitor stations?

The diversity and richness of the radio landscape in France requires us to measure radio audiences in very fine detail. This is the purpose of the Médialocales study, the benchmark tool for analysing radio audiences at the local level.

Médialocales is the benchmark study for analysing radio audiences at the local level

  • Results are available for the following localities: region, sub-region or metropolitan area.
  • Gain access to audience figures for all categories of radio station: national, commercial and associations
  • Find out radio station rankings by performance in an area and based on various indicators

Les Médialocales est un dispositif de mesure permanent de l'audience radio, auprès de la population âgée de 13 ans et plus, résidente en France métropolitaine. La mesure s'appuie sur un dispositif CATI, par téléphone fixe ou mobile. Les interviews sont réalisées du lundi au samedi, de septembre à juin. Au total, environ 110 000 interviews sont réalisées sur l'ensemble de la période.

Principaux indicateurs disponibles :

  • Notoriété assistée des stations
  • Audience cumulée (en % et centaines) de la radio et des stations ayant recueilli de l'audience
  • Durée d'écoute par individu et par auditeur (en minutes) des stations
  • Quart d'heure moyen (en % et centaines) des stations
  • Part d'audience (en %) calculée sur la base du quart d'heure moyen avec ventilations des indicateurs par cibles socio-démographiques.

Univers disponibles :

  • 97 agglomérations
  • 72 départements
  • 21 régions INSEE
  • Vague complète : septembre - juin
  • Vague intermédiaire : septembre - décembre (uniquement sur les 9 plus grandes agglomérations en France)

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

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