In the heart of the media

In a continually transforming digital world, Médiamétrie observes the public’s behaviour and analyses changes in media use and cultural leisure activities.

Leader of media and reference studies in audience measurement, Médiamétrie anticipates market developments and is fostering the creation of a data media reference in France. Methodological and technological innovations are at the heart of Médiamétrie’s work, drawing upon the expertise of its teams and a two-fold open innovation process that combines academic and start-up approaches. The company exports its know how internationally.

" We accurately measure the multi-source audience of each media type and simultaneously refl ect the multimedia consumption of individuals. With the advantage of this unique knowledge behind us, we support the media, maximise the promotion of content whilst simultaneously working with agencies and advertisers to help make their advertising campaigns more effective.
Our technological and scientific research and development capacity, which is becoming increasingly recognised internationally, enables us to anticipate changes and contribute to market dynamics.
Committed to the four fundamental values of boldness, reliability, connection and respect, our teams’ priorities are the quality of our services, innovation and, of course, customer satisfaction. ",
Bruno Chetaille, Chairman and Managing Director of Médiamétrie.

 

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

En complément