Entertainment Report

Entertainment programming strategies in leading TV markets

A strategic overview of unscripted entertainment TV performances

  • Identify market entry opportunities both on generalist and thematic channels 
  • Analyse of the best performing shows & the latest trends of the industry
  • Get an overview of the entertainment audience
  • Discover the demand, broadcast and volume of entertainment programming
    
  • The most broadcasted and most watched sub-genres and formats
  • Entertainment programme rankings by country
  • International brands and their performance in main markets
  • Presentation of the most significant local formats  
  • A comparison of the success of new and well-established brands
Territories covered

Denmark, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Spain, Japan, Sweden, the United Kingdom, the USA.

Calcul d’intervalle de confiance à 95%

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test de significativité des écarts entre deux proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.