Data Enrichment

Enrich TV media planning with data targets

How do you address data targets identified online in TV advertising campaigns?

Data Enrichment can integrate data targets created from a recent digital behaviour into TV media planning

  • Get data targets created from a recent digital behaviour, observed in uses from Médiamétrie's Internet panel or from external data

Data Enrichment results from merging data from two Médiamétrie reference panels: the Internet panel and the Médiamat panel for TV.

Four types of data targets are currently offered:

  • SURF data targets: created using the time spent per web user across categories of sites from Médiamétrie's Internet panel.
  • SEARCH data targets: created using a list of keywords present in queries by web users from Médiamétrie's Internet panel.
  • INTENT data targets: created using behavioural data exclusively collected on merchant sites or on specialised comparison sites, or those custom-defined using a list of URLs.
  • AD HOC data targets: created using third-party data, or first-party data directly originating with the advertiser; or third-party data originating with a data supplier.

Targets tailor-made according to need

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.