Ads: The new DAR standards over 4,000 campaigns to compare their performances

NetLetter November 2018

Marketed in France by Médiamétrie//NetRatings, Nielsen’s Digital Ad Ratings solution (DAR) is the standard independent measure for evaluating the exposure of web users to advertising campaigns. DAR measures the daily coverage, repetition and impressions of online campaigns based on 198 different targets across all screens (computer, smartphone, tablet). Since November 2013, more than 4,000 campaigns have been measured and nearly 500 different customers have been able to analyse the effectiveness of their media plan.

In another development, Médiamétrie’s Advertising Solutions Department recently published norms for 2018 that can be used to compare the results from one campaign with every measured campaign in the last five years.

The addition of 9 new target norms brings to 55 the number of target options for campaign performance comparison.

The 2018 norms highlight the increasing dominance of mobile. On average, 51% of an online campaign's coverage is now generated exclusively via mobile screens; and this proportion can be as high as 80% within some targets, especially younger people.

Contact: Eglantine Dever, Director of Advertising Solutionsedever@mediametrie.fr

Download

Consulter les normes Digital Ad Ratings 2018

Solution associées

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.