4-screen audience measurement: Médiamétrie stands out at the ASI conference

NetLetter November 2018

The new DAR standards over 4,000 campaigns to compare their performances “Making four-screen measurement fit for purpose”.

That was the title of the presentation delivered by Médiamétrie in front of the audience measurement specialists from around the world who were gathered at the ASI Conference in Athens on November 9, 2018.

For sharing his vision to make 4-screen television measurement the benchmark via the evolution in media planning, Julien Rosanvallon, Director of the TV & Online Department won the Tony Twyman Award for the most outstanding paper. .

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.