2019 Radio Show

24th - 26th January 2019
Paris, France

Médiamétrie is partner of the radio show to be held at the Grande Halle de la Villette.
The 2018 edition is intended to encourage meetings between all players in the radio market.

Our radio team will be present on our stand C20 during this event.

Intervention of Emmanuelle Le Goff, Director of radio and overseas department at Médiamétrie, the 25th January at 10:30am at the Keynote "Young people and Radio" - Blue Auditorium.

Intervention of Jamila Yahia Messaoud, Director of Consumer Insights Department at Médiamétrie, the 25th January at 12:00am at the "Voice Assistant" roundtable - Blue Auditorium.

Intervention of Jean-Paul Dietsch, Director of the CMPA / OJD and Olivia Brunet, Director of Audience Measurement at Médiamétrie, the 25th January at 16:30pm at the Joint Keynote "CPMA - Médiamétrie: Towards a measurement of diffusion certified podcasts" - Yellow Auditorium.

See the programme

Salon de la Radio

Confidence interval calculus

Taille de l'échantillon ou d'une cible dans l'échantillon

n =

Proportion observée dans l'échantillon ou sur une cible dans l'échantillon

p =

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

Test of significance of the differences between two proportions

Permet d'évaluer si la différence entre 2 proportions est significative au seuil de 95%

Proportion

Taille de l'échantillon

Échantillon 1

%

Échantillon 2

%

Attention : ne s'applique qu'à une proportion. Le Taux Moyen est une moyenne de proportions et la Part d'audience un rapport de proportions.
Cet outil est donné à titre indicatif. Il ne saurait pouvoir s'appliquer sans autres précautions à des fins professionnelles.

En complément