Cin'Hebdo Tracking

Cin’Hebdo analyses the campaign for your film before its release in theatres.
Image

Films are usually studied for five weeks prior to release, but can be monitored prior to five weeks out.

  • Main takeaways
  • The notoriety of your film (spontaneous and assisted)
  • Intention to go see the film
  • The number and profile of viewers who know of/intend to go see the film in theatres
  • Information sources
  • Driving/motivating aspects
  • The evolution of the film’s image prior to release, as compared to other films
  • Etude hebdomadaire réalisée par Internet (système CAWI) auprès des individus 15+ France entière, ayant déclaré être allés au cinéma au cours des 12 derniers mois. Il est possibilité d'étendre l'étude aux 6-14 ans
  • Afin de garantir la meilleure représentativité, l'échantillon est fixé par des quota a priori, puis un redressement a posteriori, sur la base de la 75 000 Cinéma , étude de référence du marché
  • Un historique de + 2 300 films permet de comparer les campagnes entre elles.
  • Livrable pédagogique, synthétique et opérationnel
  • Tableaux Excel synthétiques contenant les principaux indicateurs croisés par cibles, pour chacun des films étudiés
  • Une analyse écrite spécifique, focalisée sur vos films
  • En cas de souscription annuelle : libre accès à l'interface Cin'Hebdo rassemblant tous les résultats depuis Octobre 2003 (2 300 films étudiés)
  • Rapports hebdomadaires
  • Suivi sur plusieurs semaines avec possibilité d'insertions supplémentaires
  • Les résultats sont livrés chaque mardi
Image

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I