Cinema Appeal Test

The Cinema Appeal Tests analyse your film’s potential prior to its release, its core target and more.
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From two years to six months prior to your film’s cinema debut, Médiamétrie helps you optimise your publicity strategy, measuring the film’s potential, determining its core target, its drawbacks and drivers, by presenting a synopsis, a subject, the casting and even some visual elements, among others.

This system is also very helpful when adapting an original work (e.g. novel, comic book, TV series, video game) for the cinema. The appeal study provides an overview of the original work in order to optimise the publicity strategy for the film.

The Cinema appeal study provides an overview of the original work in order to optimise the publicity strategy for the film

  • Determine its notoriety and rating
  • Study its fans profiles
  • Identify the particularly well-liked aspects of the work and more
  • Les Tests d'Attractivité sont une étude adhoc réalisée par Internet (CAWI) auprès des individus âgés de 6 ans et + ou de 15 ans + ayant déclaré être allés au cinéma au cours des 12 derniers mois
  • Possibilité de restreindre l'étude au cœur de cible du film
  • Afin de garantir la meilleure représentativité, l'échantillon est fixé par des quota a priori, puis un redressement a posteriori, sur la base de la 75 000 Cinéma, étude de référence du marche
  • Une base de données de +70 films permet également de positionner les résultats du film.

Ce dispositif simple à mettre en oeuvre repose sur une approche à la fois qualitative et quantitative :

  • Indicateurs qualitatifs : via des questions ouvertes
  • Indicateurs quantitatifs : résultats comparés à notre base de données Tests d'attractivité

Rapport sous format électronique (Excel, PowerPoint). Parmi les livrables :

  • Notoriété 
  • Appréciation
  • Profil des fans
  • Les éléments particulièrement appréciés de l'œuvre
  • Possibilité de rédiger le rapport en anglais
  • Rapidité dans la mise en place du dispositif et réactivité dans la livraison des premiers résultats
  • Etude ad hoc réalisée en moins d'une semaine
  • 1er livrable à J+1 après la fin du terrain
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Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

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