Cin'efficace

Misgivings about a title? A poster? A tagline? A trailer? Cin'efficace offers to test all your marketing tools to help you choose the best option for your target audience.
Image
  • Depth of the database: Over 400 poster tests, 40 trailers, and more
  • Representative of all of France
  • Quantitative and qualitative approach

Cin'efficace tests all your marketing tools and helps you choose the best option for your target audience.

  • Verify the genre evoked by the medium
  • Learn its degree of attractiveness
  • Measure intention to go see the film based on the materials presented
  • Understand the reasons for positive/negative intentions to go see the film
  • Determine choice of favourite element, and reason for liking it compared to others
  • Individus âgés de 6 ans et +, ou de 15 ans et +, ayant déclarés être allés au cinéma au cours des 12 derniers mois
  • L'approche est quantitative et qualitative, avec une représentativité sur la France entière
  • La richesse de la base de données permet de comparer les performances des outils entre eux marketing : plus de 400 tests d’affiches, 40 FA…
  • La méthodologie et la tarification sont ajustables au besoin de granularité des résultats par cibles souhaitées
  • Il est possible de restreindre l'étude au cœur de cible du film
  • Tableaux Excel synthétiques contenant les principaux indicateurs croisés par cibles, pour chacun des films étudiés
  • Analyse écrite spécifique, focalisée sur vos films
  • En cas de souscription annuelle : libre accès à l'interface Cin'Hebdo rassemblant tous les résultats depuis Octobre 2003 (2 300 films étudiés)
  • Les résultats sont livrés chaque mardi
Image

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I