The 75 000 Cinéma survey

The 75 000 Cinéma Survey is a reference study to understand and analyse cinema in France.
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Who goes to the cinema? What are the theatre-going habits of viewers? How many different viewers are there in the theatres? What has changed since 1995?

The 75,000 Cinema Study is the most respected study in the field of French cinema. With this study, you will learn the size and profile of audiences in France within the population segment ages 6 and over, as well as cinema-going habits (who are the devotees, regulars and occasional attendees?) and the average number of shows per viewer over the last seven days. All results of the 75,000 Cinema Study are broken down by theatre-going habits, stage of life and main socio-demographic criteria.

The 75,000 Cinema Study gives reference data for cinema

  • Analyse the size and profile of the audience in France over the population ages 6 and over, cinema-going habits, average number of shows per viewer over the last 7 days
  • Use the data for media planning purposes
  • Provide a framework for all ad hoc studies conducted on cinema viewers
  • Interview téléphonique assistée par ordinateur (CATI) pour une meilleure représentativité
  • 27 800 interviews réalisées tout au long de l'année à l'exception de l'été, constituant un échantillon représentatif de la population âgée de 6 ans et plus, dont 24 000 individus représentatifs de la population âgée de 15 ans et plus
  • Représentativité sociodémographique et géographique des interviews avec équi-répartition entre les jours d’enquête
  • Interrogation quotidienne (y compris le weekend)
  • Rapports reliés ou sous format électronique (PowerPoint, Excel, Word). Logiciel d’analyse
  • Le pourcentage d’hommes qui est allé au cinéma au cours des 7 derniers jours
  • Le nombre moyen de séances hebdomadaires des 6-10 ans
  • La structure des entrées par région
  • L’évolution du nombre de séances par semaine et par spectateur
  • Les habitudes de fréquentation des spectateurs assidus, réguliers et occasionnels.
  • Cumul annuel : livraison début février
  • Janvier-Février : livraison mi-mars
  • 1er semestre : livraison fin juillet

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

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